Robert Schippers in nieuw IAB Taskforce Affiliate Marketing

Facebooktwitterlinkedin

Na een periode van intensieve voorbereiding is op 28 januari de nieuwe Taskforce Affiliate Marketing van de branche organisatie IAB Nederland van start gegaan. Collega Robert Schippers neemt namens Traffic4u plaats in het bestuur. De Taskforce stelt zich als doel om te werken aan kennisdeling en transparantie, zodat alle schakels in de affiliate keten effectiever en efficiƫnter met het instrument om kunnen gaan. Traffic4u vindt het belangrijk om haar steentje hieraan bij te dragen. Samen met ongeveer 14 andere organisaties met een belang in Affiliate Marketing slaan we nu de handen ineen om deze markt te professionaliseren en stimuleren.

Activiteiten 2010

Activiteiten die de organisatie in 2010 zal uitvoeren zijn:

  • In samenwerking met andere branchepartijen ontwikkelen van een gedragscode;
  • Het opzetten van de Affiliate Marketing Monitor, een periodiek onderzoek naar de ontwikkelingen in en de omvang van de affiliate markt;
  • Het ontsluiten van cases en het opzetten van een opleiding Affiliate Marketing.

Affiliate Marketing Woensdagen

Naast bovenstaande werkzaamheden zal de Taskforce drie Affiliate Marketing Woensdagen organiseren. Hierbij wordt de gehele markt uitgenodigd om kennis te delen en te netwerken. De eerste editie vindt plaats op woensdag 17 februari, vanaf 16 uur in Meeting Plaza in Utrecht.

De volgende IAB-leden maken deel uit van de Taskforce: TradeDoubler, Traffic4u, UPC Nederland BV, Conversive, Webgains, European Directories, Winni Notenboom, M4N, Red Online Marketing, Reisgraag.nl, Tower Online Marketing en Tradetracker. Het bestuur van de Taskforce bestaat uit voorzitter Remko Nugteren (TradeDoubler), Peter Scholtes (UPC Nederland BV) en Robert Schippers (Traffic4u).

Meer informatie over deze Taskforce is te vinden op www.iab.nl.

3 reacties

  • Jorrit 29 januari 2010 at 19:36

    Geen Daisycon en Cleafs? Gemiste kans voor deze partijen lijkt mij dan…

    In elk geval gefeliciteerd Robert.

  • Joshua 18 mei 2010 at 10:42

    goed dat affiliate marketing veel meer gewicht en invloed krijgt binnen de IAB. Want affiliate marketing is voor zowel adverteerders als affiliates 1 vd belangrijkste omzetbronnen de komende 10 jaar. Zelf zie ik dagelijks hoeveel nieuwe adverteerders en affiliates aan de slag gaan, zo ook een vernieuwend kortingsite concept,
    http://www.kortingsmarktplaats.nl Ga eens kijken, en geef je reactie onder contact …

  • Jaap 1 juni 2010 at 11:42

    @Joshua
    Affiliate marketing is voor affiliates 1 vd belangrijkste omzetbronnen is ongeveer hetzelfde als het verkopen van brood is een van de belangrijkste omzetbronnen voor een bakker. Dank je wel voor deze analyse van de affiliate markt. En het “vernieuwende kortingssite concept” van kortingsmarktplaats ontgaat mij ook, waar andere kortingssites daadwerkelijk met nieuwe concepten komen zoals merk/product groepen op http://www.kortingscode.nl roep jij maar wat.

    Groeten Jaap

Het is niet mogelijk om te reageren.