Toekomstverwachtingen Affiliate Marketing

Facebooktwitterlinkedin

Afgelopen woensdag vond in Bar Americain de A4u expo Roadshow plaats, een (drukbezocht) voorproefje op de grote A4u Expo die op 28 en 29 april aanstaande in de RAI in Amsterdam zal worden gehouden.

Onder de aanwezigen waren ook Matthew Wood (oprichter van affiliates4u.com) en Auke Boersma (country manager Affilinet Nederland). Traffic4u heeft beide personen geinterviewd en naar de toekomstverwachtingen van affiliate marketing gevraagd.


Boersma gaf aan dat transparantie binnen de markt erg belangrijk is. Met name directe communicatie tussen het netwerk, de affiliates en de adverteerder is belangrijk.  Daarnaast gaf hij aan dat in de toekomst affiliate netwerken wellicht zullen gaan fuseren. Een andere mogelijkheid is dat netwerken een specifieke nichemarkt gaan bedienen.

Ook Matthew Wood verwacht dat affiliate netwerken zullen gaan fuseren. Ondanks dat een klein gedeelte van de affiliates voor het grootste gedeelte van de omzet zorgt, verwacht hij niet dat netwerken overbodig worden doordat adverteerders affiliate marketing bijvoorbeeld in house in gaan doen. Hij geeft aan dat de meerwaarde van netwerken met name zit in het aanbieden van een toolkit voor adverteerders en affiliates. Daarbij valt te denken aan uitgebreide tools met betrekking tot product feeds en API functionaliteiten.

Tot slot verwacht Wood veel van cash back sites en sites die met coupon codes werken. Dit zijn websites van affiliates die een deel van de provisie die ze krijgen teruggeven aan consumenten.

Lees het volledige interview op Marketingfacts