Helft online professionals doet niet aan conversieoptimalisatie

Facebooktwitterlinkedin

Hoeveel testen Nerderlandse bedrijvenUit de CRO Maturity Benchmark 2011 is gebleken dat bijna de helft van de Nederlandse bedrijven niet bezig is met Conversion Rate Optimization. De benchmark is gebaseerd op een onderzoek onder Nederlandse bedrijven met een significante online aanwezigheid. Van de 52% die wel test, doet 65% dat incidenteel. Slechts 3% test continue. Dit betekent dat 97% geen aantoonbare inspanningen doet om het maximale resultaat uit de website te halen.

Conversion Optimization Maturity Model
Het onderzoek is uitgevoerd om te bepalen in welke fase van het Conversion Optimization Maturity Model Nederlandse bedrijven zich bevinden. Dit model geeft aan in hoeverre een bedrijf CRO volwassen is. Met andere woorden, is het bedrijf effectief bezig continu en structureel de conversie op de website, en daarmee haar rendement, te verhogen.

Download nu het CRO Maturity Benchmark rapport 2011 om de laatste stand van zaken in de Nederlandse markt te krijgen.

 

 

2 reacties

  • Oscar 17 december 2011 at 16:58

    Mooi onderzoek dit. Het verbaasd me ook altijd dat grote bedrijven dit niet doen.

    Ik denk dat de reden is dat ze er niet in geloven of dat ze denken dat het geen grote verschillen gaat uitmaken.

    De meeste mensen snappen ook niet dat een conversie van bijvoorbeeld 1,2% naar 1,5% een verhoging is van 25% in omzet. Ze denken dat het 0,3% verhoging is in omzet.

    Ook prijzen testen doet bijna niemand. Ze vinden het vreemd en ze zijn bang dat klanten gaan klagen over prijsverschillen (wat eigenlijk nooit gebeurd).

  • Thomas 7 maart 2012 at 23:23

    Hoe zou het toch komen dat de echte ‘professionals’ dit niet doen?

Het is niet mogelijk om te reageren.