Hyundai en Traffic4u winnen zilveren award Whichtestwon.com

Facebooktwitterlinkedin
Het Amerikaanse Whichtestwon.com publiceert wekelijks a/b and Multivariate interessante testcases. Jaarlijks reikt het ook prijzen uit voor de beste A/B of Multivariate uitgevoerde testen. Uit meer dan 200 inzendingen zijn 32 winnaars gekozen in verschillende categorieën.

Het doel van de Whichtestwon Awards is duidelijk: zoveel mogelijk marketeers stimuleren om een case in te sturen om andere marketeers te kunnen inspireren. De inzendingen zijn uitgevoerd met verschillende testing tools en beoordeeld door een (onafhankelijke) vakjury. In de jury zaten niet alleen (oprichtster) Anne Holland en Natalie Tomasso van Whichtestwon maar tevens Bryan Eisenberg (oud oprichter FutureNow Inc., auteur Always Be Testing, Waiting for your cat to bark?) en Len Shneyder (Unica). De juryleden hebben alle testen beoordeeld op de volgende vijf punten:

Techniek & tactiek
Is de test goed uitgevoerd? Waren de resultaten overtuigend? Heeft de test voldaan aan het gestelde doel?
Meting
Was de gemeten conversie in de test direct relevant zijn voor de doelstelling? Is er in de meting rekening gehouden met alle KPI’s (key performance indicators)?
Resultaat
Wat waren de werkelijke resultaten en leverde dit een substantiële conversie verbetering op?
Mate van inspiratie door onverwachte resultaten
Waren de resultaten verrassend, waaruit blijkt dat er niet van intuïtie of “best practices” uit kan worden gegaan om conversies verhoging te garanderen?
Mate van inspiratie door wijde toepasbaarheid
Is de test ééntje die vele marketeers direct kunnen en moeten kopiëren op hun website of landingspagina’s?

Zilveren award voor voor Hyundai en Traffic4u in de categorie ’Advanced Testing’

We zijn trots op het feit dat de door ons aangemelde case een internationale erkenning heeft gekregen en daarmee een plekje heeft gekregen in de “Testing hall of fame”. De erkenning is toe te wijden aan de “reminder” voor het gebruik van call to action maar zeker ook de technische drempel om een multivariate test op meerdere pagina’s tegelijkertijd te doen.

De details van de Hyundai case zijn al eerder op het Traffic4u blog gepubliceerd.

Een reactie

Het is niet mogelijk om te reageren.