Traffic4u lid van ’s werelds eerste Conversion Alliance

Facebooktwitterlinkedin

Traffic4u is trots aan te kunnen kondigen dat het deel uitmaakt van een unieke wereldwijde alliantie op het gebied van Conversie Optimalisatie: de Global Conversion Alliance. Samen met vijf gespecialiseerde conversie optimalisatie bureaus uit diverse landen maken we deel uit van een uniek gezelschap dat de toegang verschaft tot een unieke kennisbank op het gebied van conversie optimalisatie. Wereldwijd werken er vanuit vijftien kantoren meer dan 130 specialisten aan meer dan 1000 optimalisatie projecten.

Bewezen werkmethodes
De zes leden van de alliantie werken volgens gedeelde werkmethodes en hebben middels resultaten bewezen hierin effectief te zijn voor hun klanten. Op basis van zelfontwikkelde analyse modellen en kwalitatief onderzoek worden hypothesen voor testing opgesteld en vertaald naar testvarianten. De testvarianten worden vervolgens live op echte bezoekers getest in een A/B of Multivariate test. Deze werkwijze leidt tot een continu en incrementeel verbeterprogramma en ziet er schematisch als volgt uit:


De geselecteerde bureaus bieden full service ondersteuning in alle fasen van dit verbeterproces. De diensterlening kenmerkt zich in de praktijk o.a. in de uitvoering van:

  • Gebruikerstesten
  • Conversie & Usability expert reviews
  • Landingpage Optimization
  • Full service A/B en Multivariate testen inclusief technische realisatie
  • Procesbegeleiding

Unieke bundeling van hypothesekennis
Een belangrijke voorwaarde voor succesvolle conversie optimalisatie begint bij het selecteren van de juiste pagina en bijbehorende hypothese op basis analyses en vooronderzoek. Het selecteren en opstellen van een hypothese die impact maakt op de conversie en het vertalen van deze hypothese naar een effectief en gebruiksvriendelijk design is een zorgvuldig en tijdrovend proces. Omdat er vaak niet oneindig getest kan worden is het juist de impact die belangrijk is. Door de unieke bundeling van hypothesekennis in de Alliance kan er nog preciezer bepaald worden wat de juiste aanpak voor een pagina is, om zo de conversie ratio continu en succesvol te verbeteren.

Internationale vertegenwoordiging
De Global Conversion Alliance bestaat uit WiderFunnel (Canada) Web Arts (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland), Conversionista! (Zweden), Multiplica (Spanje, Zuid Amerika,  VS) en Conversion Factory (Groot Brittannië). Naast de gebundelde expertise en waardevolle kennisbank zorgt de Alliance ook voor een lokale vertegenwoordiging in een groot gedeelte van de wereld. Hierdoor zijn verbetertrajecten uit te voeren zijn voor websites die internationale varianten hebben of lokale vertegenwoordiging zoeken in meerdere landen.

Nieuwsgierig hoe uw conversie ratio verbeterd kan worden? Neem contact op met Traffic4u.