Bingweek bij Traffic4u draait op volle toeren.

Facebooktwitterlinkedin

De vierde dag van de eerste Bingweek in Nederland is inmiddels begonnen. De inspirerende presentatie van Eric van Uum, Data Insight & IoT Business Development Architect bij Microsoft zit nog vers in ons geheugen. Hij kwam ons bijpraten over twee van zijn favoriete onderwerpen: Cortana Analytics en Machine learning. Microsoft richt haar pijlen op voice search en digital personal assistants. Aan ons de schone taak om na te gaan wat dit kan betekenen voor digital marketing in de toekomst.

De presentatie bevestigde wat wij inmiddels al langer weten; Bing timmert hard aan de weg! Ze willen serieus de strijd met Google aangaan en zijn erg ambitieus om in de nabije en iets verdere toekomst te gaan knallen binnen het online marketing landschap.

Het marktaandeel van Bing binnen search groeit gestaag, iets wat de cijfers van comScore uit juni ook laten zien. Windows 10 is natuurlijk de grote aanjager die ervoor zorgt dat steeds meer mensen in aanraking komen met de Bing zoekresultaten. Als online performance bureau nemen wij niet genoegen met een status quo en zijn daarom altijd op zoek naar nieuwe kansen. De zoekvolumegroei van Bing zorgt ervoor dat met name Bing Ads in potentie een enorme kans voor onze klanten is.

Dit is ook precies de reden waarom wij de samenwerking met Bing opgezocht hebben, wat geresulteerd heeft in een heuse Bingweek! De insteek is om een unieke week voor Traffic4u, bGenius en Bing te hebben, waarin wij van elkaar leren én zeker niet minder belangrijk, er een leuke week van willen maken. Er wordt dan ook al een aantal dagen volop gebruik gemaakt van Bing en op maandag was iedereen in een Bing-shirt gekleed. Daarnaast zijn gedurende de week presentaties, QBR’s en kennismeetings gepland, de eerste activiteiten zijn erg goed ontvangen.

Ook gaat er getest worden met Microsoft hardware zoals de Surface Pro’s en Cortana devices zodat wij niet alleen meegaan met de zoekmachine Bing, maar ook geïnspireerd raken door de kracht en mogelijkheden van Microsofts hardware.

We hebben nog twee leuke dagen voor de boeg vol activiteiten. Je kunt ons uiteraard volgen via Twitter met #Bingweek.