


Sinds gisteren lijkt de AdWords Qualityscore opeens te dalen voor een heleboel AdWords accounts. Als we kijken naar de cijfers uit een greep van enkele accounts zien we het volgende:

En op Twitter wordt het volgende gemeld door bGenius:

Maar is dit wel een daling in de Qualityscore zoals velen beweren. Of is dit een algoritme update die over alle accounts heen gaat en zo een nieuwe indeling aanbrengt? Over de afgelopen jaren zijn er vaker van dit soort wijzigingen geweest:

En zelfs exact een jaar geleden op de 27e is een soortgelijke update geweest. Het is dus goed om het in de gaten te houden, maar paniek is vooralsnog niet nodig đŸ˜‰
Zou dit geen gevolg kunnen zijn van Google Instant?
De advertenties op de belangrijkste zoekwoorden worden immers (meer) getoond wanneer er op longtail wordt gezocht.
Het is niet een 1 op 1 gevolg: dan zou de score al eerder langzaam gedaald moeten zijn. Maar het kan inderdaad wel zijn dat ze het algoritme aangepast hebben aan de nieuwe manier van zoeken.
hi, apparently this is an issue with the algorithm. google engineers are working to resolve it as a matter of priority.
@Harvey: is there a source for that information?
yeah, 4 independent google reps and a head of travel vertical in UK
Good to know, thanks.
Lees ook het artikel ‘Google verdient miljoenen aan fout’ op bewired over deze zogenaamde fout, die toch steeds duidelijker geen fout blijkt te zijn.
och, bijna al mijn KWs staan sinds een paar dagen op een lage QS, de bidprijs voor de 1e pag. is ontzettend hoog. Maar… op nagenoeg al mijn KWs bied ik flink onder die min. bidprijs en krijg nog steeds veel kliks op die kws (waar ik dus echt weinig voor betaal đŸ™‚ ) Ik heb ’t over KWs met min. prijs van 1 euro, waar ik doodleuk 4 cent per klik voor betaal, veel impressies, hoge pos. hoge ctr. Het is maar hoe je je ads schrijft đŸ˜‰