Traffic4u introduceert eigen bidmanager: TrafficSAM

Facebooktwitterlinkedin

TrafficSAMNa een lange periode van ontwikkeling en finetuning, introduceren wij vandaag officieel TrafficSAM: een technologie die het managen van Search Advertising campagnes beter, efficiënter en rendabeler maakt. TrafficSAM kan gegevens uit de Back Office (CRM, omzetgegevens) koppelen met Google Adwords, Yahoo! en Analytics data.

Ontwikkeling van TrafficSAM

In 2006 begonnen onze developers met het ontwikkelen van TrafficSAM. Door de uitgebreide en internationale campagnes van onze opdrachtgevers, nam de behoefte aan een technologie die het managen van de omvangrijke campagnes kon vergemakkelijken toe. Er is eerst uitgebreid getest met bestaande bidmanagers, die automatisch het gehele biedproces overnamen. De grote geteste systemen zijn gebaseerd op het black box principe. Het systeem maakt alle beslissingen op basis van vooraf ingestelde rendementsdoelstellingen. Wij zagen dat de meeste adverteerders graag de controle willen behouden en willen leren van hun campagne. Alleen dan kun je de markt out performen en op lange termijn constant meer omzet uit je campagne genereren. Om deze adverteerders een goede oplossing te bieden is TrafficSAM ontwikkeld, een intelligent management systeem dat de online marketeer helpt om betere beslissingen te nemen op basis van de inzichten die de technologie verschaft.

Marketing intelligence systemen: de toekomst in Search Advertising

Het feit dat het belang van Search Advertising voor bedrijven toeneemt, is intussen al jarenlang een trend. Budgetten groeien, campagnes bevatten steeds grotere hoeveelheden keywords, er wordt geadverteerd in meerdere landen en vaak in meerdere zoekmachines. Met dit toenemende belang, groeit ook het besef dat er moet worden aangestuurd op verschillende bronnen. Veel belangrijke data kan gehaald worden uit het Web Analytics pakket en de Back Office. Door de campagnes mede aan te sturen op bijvoorbeeld daadwerkelijk gerealiseerde omzet, voorraad of beschikbaarheid, worden deze steeds winstgevender, maar ook steeds complexer. Wij verwachten dat marketing intelligence systemen een onmisbare rol zullen krijgen in het managen van online marketing campagnes.

In house, uitbesteden of allebei?

TrafficSAM wordt gebruikt door zowel onze klanten, als door adverteerders die hun campagnes volledig in-house managen. Het strategische belang van Search Advertising is voor veel bedrijven zo groot, dat ze meerdere personen in dienst hebben om de campagnes te managen. Een goed voorbeeld hiervan is holidaycars.com. Zij waren dan ook een van de eerste klanten die TrafficSAM gingen gebruiken voor de aansturing van haar campagnes. Robbert Jan Meerpoel, directeur holidaycars.com: “Door het gebruik van TrafficSAM hebben wij nu een directe koppeling met onze reserveringsdatabase, waardoor we exact kunnen inzien hoeveel omzet de campagnes genereren. Eerder was dit een tijdrovende klus, waarbij we veelvuldig gebruikt maakten van excel, nu hebben we met 1 klik alle informatie inzichtelijk.”

2 reacties

  • Bart 16 februari 2010 at 12:00

    Met name de koppeling naar omzetgegevens is een belangrijke. Kost veel tijd om dit momenteel in Excel te importeren en handmatige berekeningen er op los te laten.
    Wordt Bing ook ondersteund?

  • Lisa Dijkstra 16 februari 2010 at 12:03

    @Bart: Het overbodig worden van Excel is inderdaad een van de vele voordelen van deze technologie. En uiteraard wordt Bing ook ondersteund.

Het is niet mogelijk om te reageren.