Google introduceert Instant Search

Facebooktwitterlinkedin

Op de magische datum van 8-9-10 introduceerde Google een verbetering van zijn interface en infrastructuur. Deze nieuwste doorontwikkeling van Google krijgt de naam “Google Instant”. De naam doet al een klein beetje vermoeden wat dit inhoudt: zodra je begint met het typen van je zoekopdracht worden direct resultaten getoond op basis van de gekozen letters. Daarnaast helpt Google je door te proberen te voorspellen waar je naar op zoek bent. Het aanvullen van je zoekopdracht terwijl je typt kennen we natuurlijk al langer in Google, maar dat je nu ook direct zoekresultaten te zien krijgt is een nieuw onderdeel.

Tot zo ver SEO dus

Overal op Twitter was gisteravond al te lezen dat Google Instant het definitieve einde zal betekenen voor SEO. Maar terwijl ik mijn bureau aan het leegruimen was en vroeg of er nog verhuisdozen waren, kreeg ik het idee dat ik misschien iets te voorbarig was. Want wat gaat er nu precies veranderen qua SEO? Bij het lezen van dit nieuws was mijn eerste reactie: goh, weer iets om in het rijtje van succesvolle producten als Google Wave en Google Buzz te plaatsen. Maar mijn zuurheid heeft plaats gemaakt voor enthousiasme.

Ik denk eerder dat dit een reden is om nog beter (lees: gerichter) met je SEO bezig te zijn dan voorheen. Nieuwe ontwikkelingen zijn zeker geen bedreiging voor SEO’ers, maar een nieuwe kans om sites onder de aandacht van zoekers te brengen. En ik ben er van overtuigd dat de SEO’ers van deze wereld nieuwe en toffe manieren vinden om hun voordeel te doen met Google Instant.

Lees de complete post Google introduceert Instant Search op Marketingfacts.nl