Google past algoritme aan: Nofollow en Paid Links

Facebooktwitterlinkedin

matt-cutts-playing-cardIn de Emerald City, ook wel Seattle, wordt twee dagen lang de SMX Advanced georganiseerd. Een van de vooraanstaande congressen op het gebied van Search Engine Marketing. Gister en vandaag was Matt Cutts aanwezig om vragen te beantwoorden van bezoekers in de zogenaamde “give-it-up” sessies. Maar Matt Cutts deed meer dan alleen vragen beantwoorden. Zoals ze in het Engels zo mooi kunnen zeggen: “He dropped a bomb shell”. Hij vertelde dat ze bij Google de nofollow op links en het doorgeven van linkjuice/pagerank anders zijn gaan aanpakken. Ze hebben een wijziging in het algoritme doorgevoerd, waar het nofollow atribuut niet mee compatibel is. Hierdoor is de werking zoals wij deze kennen verdwenen. Daarnaast wordt in een klap een pagerank sculpting strategie/campagne overbodig.

PageRank sculpting? Nofollow atribuut? Wat is er nu eigenlijk anders ten opzichte van vorige week en moet je je SEO strategie hierop aanpassen of misschien zelfs wijzigingen aanbrengen op je site?

Lees het complete artikel op Marketingfacts

Een reactie

  • Harvey Blom 15 juni 2009 at 23:21

    Het komt er op neer dat Google Nofollow sculpting wilt aanpassen mede doordat slimme Seo ers de rankings en autoriteit van pagina’s te veel onnatuurlijk kunnen beïnvloeden. Google wil meer dat de, architectuur, gebruiker en het algoritme gaan bepalen wat belangrijk is in een website. Dus er gaat wat aankomen, iets zoals de Florida update omdat veel sites te veel gebruik of te veel leunen op dit seo technieken.

    Tot heden heeft Seomoz en andere partijen niks gemerkt dat Google het in gang heeft gezet. De verwachting is dat sites die onnatuurlijk autoriteit/juice door hun sites laten vloeien eerst gaan merken.

    Meer weten? :http://www.seomoz.org/blog/no-clarification-forthcoming-from-google-on-nofollow-pagerank-flow?source=pjn&subid=35453

Het is niet mogelijk om te reageren.