Marktaandeel Bing blijft stijgen

Facebooktwitterlinkedin

De re-branding van Microsoft’s Live naar Bing heeft de zoekdivisie van het bedrijf momenteel nog geen windeieren gelegd. In het laatste onderzoek van ComScore is te zien hoe Bing nog steeds terrein aan het winnen is op het gebied van zoekactiviteit. Het onderzoek is gedaan in de lanceringsweek en de weken daarna.

Waar iedereen eigenlijk een beetje had verwacht dat de stijging vooral te maken had met de vele media aandacht rondom de lancering, blijkt het nu toch een blijvende verbetering te zijn. De zoekmarkt (of zoekers op de zoekmarkt) zijn aanhoudend geïnteresseerd in Bing en de resultaten die deze nieuwe zoekmachine geeft. Het totale marktaandeel stijgt van 9.1% naar 11.3% in de eerste week. En dit is nu zelfs doorgestegen naar 12.1%.

Het complete artikel is te lezen op Marketingfacts.nl

Een reactie

  • Jens Swelson 30 juni 2009 at 22:17

    Ze hebben het ook wel verdiend vind ik. Er zijn echt veel dingen een stuk beter geworden aan hun zoekmachine. Ze lijken nu iig een stuk meer op Google qua resultaten, en daarmee bedoel ik dat je relevantere resultaten krijgt bij je zoektocht.
    Ze moeten nu alleen nog ervoor zorgen dat ze ook echt meerwaarde krijgen boven Google, die is er nog niet veel.

Het is niet mogelijk om te reageren.