Paperjammed 2010: “Don’t tell us what you think, tell us what you know”

Facebooktwitterlinkedin

De opkomst van Social Media is niet te stoppen, dat is ook tot een groot aantal studenten doorgedrongen die hier hun afstudeeropdracht van hebben gemaakt. Speciaal voor hen werd de tweede editie van paperjammed georganiseerd. Johan Voets presenteerde een Q&A met vier Social guru’s tegenover ruim 50 studenten met een brandende vraag.

Het moet interessant, relevant of ludiek zijn

Een dynamisch panel van Roeland Stekeleburg (NOS online), Ernst Jan Pfauth (NRC Internet), Sanne Walvisch (Layar) en Erik Rigters (Ebook.nl) was het eens dat met passie voor het vak, elk bedrijf zich op social networks kan profileren. Bekende voorbeelden waren @slagerijdemolen en Het Meisje van de Slijterij. Het moet interessant, relevant of ludiek zijn wil het mensen aanspreken.

Roeland: 95% komt naar de NOS omdat het een betrouwbaar merk is

Roeland gaf toe dat de NOS doelgroep erg conservatief is en vasthoudt aan traditionele elementen. “95% komt naar de NOS omdat het een betrouwbaar merk is, men verwacht daar kwalitatief goed nieuws.” Toch liet Roeland weten dat de NOS website gepersonaliseerde content gaat aanbieden. De site ondergaat een make-over en zal bijvoorbeeld eredivisie materiaal aan de hand van je favoriete voetbalclub kunnen afstemmen.

Ernst Jan: Ik wil bij NRC duidelijk maken dat we experts in huis hebben

Ook Ernst Jan laat weten bezig te zijn met een nieuwe invalshoek voor de NRC site. Op http://beta.nrc.nl mogen we de ontwikkelingen alvast volgen. “Ik wil bij NRC duidelijker gaan maken dat we experts in huis hebben, we gaan personen naar voren schuiven om te laten zien dat we expertise in huis hebben”. Maar de krant ziet hij niet verdwijnen, zolang het telegram nog bestaat gaat de krant ook nergens heen. Volgens Sanne ligt het voor tijdschriften lastiger, die kunnen minder op actualiteiten inspelen. Zij ziet aan de hand van Social Media een verdeling van content, bepaalde informatie is geschikter voor de website geworden dan voor het tijdschrift.

Benieuwd wat verder ter tafel kwam bij Paperjammed 2010? Lees het complete verhaal op Marketingfacts of bekijk de avond terug op www.ustream.tv/recorded/10314431.

Dit bericht is geschreven door: Ralph van der Pauw, SEO assistent @ Traffic4u.