Traffic4u met 3FM genomineerd voor CSN Social Media Award

Facebooktwitterlinkedin

3FM Serious RequestDonderdag 14 mei a.s. wordt in de Westergasfabriek de CSN Conference 2009 gehouden. Het CSN conference is het event als het gaat om de laatste ontwikkelingen op het gebied van Corporate Social Networking. Het thema van dit jaar is ‘ The Social Company’. Voor dit thema is gekozen omdat veel organisaties begonnen zijn met linken, twitteren, bloggen en hyven. Gedurende de dag zullen verschillende sprekers vertellen over uiteenlopende sociale onderwerpen.

Naast een dag vol sociale spekers, wordt er ook Awards uitgereikt. De Corporate Social Networking Awards, oftewel CSN Awards, zijn in het leven geroepen om op zoek te gaan naar de Best Social Recruiter, Social Marketeer en Social Company van Nederland. De winnaars zullen worden gekozen door een deskundige jury. In de categorie “Social Company” is Traffic4u genomineerd met 3FM Serious Request.

3FM Serious Request

Met 3FM Serious Request heeft 3FM zich eind 2008 voor de vijfde keer samen met het Rode Kruis ingezet voor een stille ramp. 3FM Serious Request vraagt aandacht voor hulp aan vluchtelingen. Door vele rampen en conflicten die overal ter wereld in omvang en aantal toenemen, neemt ook het aantal vluchtelingen toe. Het resultaat: 36 miljoen vluchtelingen wereldwijd. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie DJ’s van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over de actie.

Traffic4u bepaalde sociale strategie

Traffic4u heeft tijdens de editie van 2008 de complete sociale campagne verzorgt, waarbij we hebben gekozen voor het belichten van het leven van de bewoners van het Glazen Huis. Zij zijn in principe de “brand ambassadors” van Serious Request en hebben direct contact met het publiek en daarbij ook de mensen die donaties maken. Aan de hand van verschillende sociale netwerken willen we luisteraars en kijkers nog meer betrokken krijgen bij het project. Met uiteindelijk twee doelen: image building en het verhogen van het aantal donaties.

Aanstaande donderdag geven we een korte presentatie om onze case toe te lichten, waarna we te horen krijgen wie uiteindelijk met de award naar huis gaat. Andere genomineerden in dezelfde categorie zijn: UPC en Oxfam Novib.