3 accreditaties in 1 week: Admarkt, Nedstat en AdCenter

Facebooktwitterlinkedin

Het lijkt wel nationale accreditatieweek! Zojuist hebben we de Marktplaats.nl accreditatie voor haar advertentiesysteem Admarkt behaald. Van de week haalden we al als eerste bedrijf in Nederland de titel Microsoft adExcellence Company. En terloops hebben onze Web Analytics specialisten ook nog eens als eerste Nederlandse bedrijf de Nedstat Authorised Partner accreditatie gehaald. Uiteraard zijn we erg trots op deze prestatie, daarom een korte uitleg van de verschillende accreditaties.

Marktplaats Admarkt accreditatie

accreditatie-marktplaatsMarktplaats.nl is vandaag begonnen bureaus die laten zien dat ze Admarkt (het CPC-gebaseerde advertentiemodel van Marktplaats.nl) succesvol inzetten te accrediteren met een Admarkt-certificaat. Het certificaat moet niet alleen de kwaliteit van de campagnes verbeteren, maar ook de samenwerking tussen Admarkt en de bureaus stimuleren.

Om deze accreditatie te behalen moet een bureau aan een aantal eisen voldoen. De belangrijkste eisen zijn een minimum aantal klanten waarvoor een campagne wordt beheerd en minimaal 2 medewerkers die het admarkt examen succesvol hebben afgelegd. Gecertificeerde bureaus krijgen toegang tot workshops waar ze worden bijgespijkerd over actuele ontwikkelingen.

Vanmorgen behaalden collega’s Niels Buiten, Rick Sportel en Tjeerd Bakker het examen al, en Harmen Visscher is de vragen nu aan het beantwoorden en ook Harmen Visscher heeft de toets met succes afgerond.

Microsoft adExcellence Company Accreditation

microsoft-adexcellenceHet AdExcellence programma erkent AdCenter experts die in staat zijn om een maximaal rendement te behalen met AdCenter. De Company Accreditation is een speciale bedrijfserkenning die verkregen wordt op het moment dat er drie of meer search marketeers de AdExcellence member status hebben.
Search marketeers kunnen zich kwalificeren voor deze accreditatie als ze een grondig inzicht tonen in het advertentiemodel van AdCenter en dus het maximale uit AdCenter kunnen halen voor hun klanten. Voor klanten betekent dit dat de search marketeers de laatste technieken toepassen om het campagnemanagement met de hoogste kwaliteit uit te voeren.

De voorbereiding op het examen geschiedt door middel van trainingsfilmpjes. Het examen bestaat uit 6 categorieën, variërend van optimalisatie en tracking tot targeting. In totaal moeten honderd vragen beantwoord worden, waarvan 80% correct moet zijn om het examen te behalen.

Voor Traffic4u betekent het voeren van het Company logo dat ze zich onderscheidt van de concurrentie door
het in huis hebben van een vakkundig team voor AdCenter. Traffic4u kan zo voor haar klanten de drie grootste zoekmachines bedienen met de hoogste kwaliteit.

Lars Veltman, Sander Koning, Paul Volbeda en Gianluigi Cuccureddu haalden met succes het examen.

Nedstat Authorised Partner

nedstat_authorised_partner_logo_120x60Het programma van Nedstat is nog nauwelijks in de media geweest. Toch zet Nedstat zwaar in op hun accreditatie voor hun high-end web analytics pakket SiteStat. Ook hier geldt als belangrijkste eis dat bedrijven een minimaal aantal medewerkers moeten hebben die een examen hebben behaald. Het programma moet de samenwerking tussen Nedstat en de bureaus verbeteren om samen een betere support te kunnen leveren aan de gebruikers van SiteStat.

Een week of twee geleden vond daarom de eerste trainingsronde plaats waarbij een klein aantal Europese bedrijven op uitnodiging van Nedstat een 3 daagse training heeft gevolgd. In deze drie dagen zijn uiteraard alle functionaliteiten van SiteStat besproken en is daarnaast van gedachten gewisseld over de interpretatie van gegevens om tot de beste rendementen te komen.

Zowel André Scholten als Tim Bakker legden het bijzonder pittige examen met succes af vorige week, waardoor wij nu kunnen zeggen dat we als eerste Nederlandse bedrijf Nedstat Authorised Partner zijn.

2 reacties

  • Eric Kouwenberg 14 mei 2009 at 19:17

    Proficiat!!!

    Ik ben wederom onder de indruk.
    Vandaag zijn jullie ook voor het bedrijf waar ik werk begonnen met Admarkt, dus zal wel een succes gaan worden!

    Groet,

    Eric.

  • Marco Schuurman 15 mei 2009 at 01:24

    Gefeliciteerd Traffic4u! Goed bezig 🙂

Het is niet mogelijk om te reageren.