Onderzoek naar online auto koop oriëntatie proces

Facebooktwitterlinkedin

In samenwerking met WUA hebben we een onderzoek laten uitvoeren naar het oriëntatieproces van online autokopers. We hebben de proefpersonen de volgende opdracht meegegeven:

“Ga online op zoek naar een nieuwe auto met een maximale waarde van €30.000”

Veertig respondenten zijn hier mee aan de slag gegaan en op diverse manieren gaan zoeken naar hun nieuwe auto. Dat kon via zoekopdrachten in zoekmachines, maar ook via vergelijkingssites, rechtstreekse bezoeken, enz. De top van de lijst met gebruikte sites ziet er als volgt uit:

Lees een uitgebreider verslag van het hele onderzoek op Marketingfacts: Respondent op online autojacht kiest voor Volkswagen

Een reactie

  • Peter 11 april 2011 at 13:44

    Interessant om te zien. Is het ook mogelijk het complete rapport te downloaden?

    Ben wel benieuwd hoe mensen zoeken en waarop, waarop tot deze conclusie is gekomen.

    Zou erg mooi zijn,

    Gr. Peter

Het is niet mogelijk om te reageren.