online tuesday: de nieuwste ontwikkelingen in online marketing

Facebooktwitterlinkedin

Dinsdag 13 oktober gaat online tuesday van start. Initiatiefnemers zijn DQ&A, Energize, NEWPEOPLE, Marketingfacts en Traffic4u. Traffic4u is voorzitter van het real life event.  online tuesday vindt elke tweede dinsdag van de maand vanaf 19:30 plaats in het monumentale Felix Meritis in Amsterdam. Op basis van een presentatie brengen wij de bezoekers de meest opmerkelijke en nuttige trends op online gebied door een ervaren marketeer of specialist in dat onderwerp. De avond wordt afgesloten met een borrel. online tuesday is voor adverteerders en marketeers die alles willen weten over de nieuwste ontwikkelingen en van gedachten willen wisselen met hun collega’s.

Tijdens de eerste bijeenkomst trappen Marco Derksen (IAB Nederland en Marketingfacts.nl). Marcel Vogels (MeMo2) en Ben van der Burg (WebAds) af. Zij geven inzicht in de trends, facts and figures van het veranderende online media landschap.

Van 212 Amsterdam naar online tuesday

Zoals waarschijnlijk bekend onder de Traffic4u blog lezers, was Traffic4u vanaf oprichting tot op heden partner van 212 Amsterdam. Met 212 hebben wij veel ervaring op het gebied van het organiseren van soortgelijke bijeenkomsten. We hebben in goed overleg besloten om niet langer te partneren in 212 Amsterdam. online tuesday wordt net zo gezellig en ongedwongen als 212. Gezien de belangstelling van 212 was het echter noodzakelijk om de organisatie hiervan verder te professionaliseren. Dit bleek niet mogelijk met de 212 partners. De online markt is constant in beweging en een kwalitatieve bijeenkomst aanbieden is daarom essentieel. Door samen te werken met DQ&A, NEWPEOPLE (eveneens voormalig partner van 212 Amsterdam), Energize en Marketingfacts kunnen we de benodigde innovatie bieden en waarborgen.

Programma dinsdag 13 oktober

De kick-off van de allereerste editie van online tuesday ligt in handen van Marco Derksen (oprichter Marketingfacts.nl en voorzitter IAB Nederland). Derksen zal het publiek meenemen op een reis door een veranderend medialandschap. Trends, facts en figures over digitale media, advertising en marketing vliegen je in rap tempo om de oren.

Als Derksen is uitgeraasd is het de beurt aan Marcel Vogels, managing partner van MeMo2. Vogels heeft, samen met HotTraffic, een ‘nieuwe kwaliteitsnormering voor banner advertising’ gelanceerd in februari dit jaar. Welke advertenties (waar adverteerders stevig voor betalen) worden door het publiek niet eens opgemerkt? En welke juist wel? Een kijkje in de keuken van display advertising research met een prachtige case.

Hoe moeten uitgevers, buiten Google, nog geld verdienen op internet? Bijschakelen op inventory lukt alleen de zoekreus uit Mountain View, uitgevers in Nederland zien de prijzen voor banners alleen maar dalen. Adverteerders vinden ‘een klik’ al voldoende resultaat, waar ze die vandaan halen is niet altijd even interessant. Lieten Derksen en Vogels al hun licht schijnen op waar het naartoe gaat met online advertising, ook Ben van der Burg (business developer WebAds Interactive Advertising) heeft er duidelijk een mening over. Van der Burg schetst de toekomst van online interactief adverteren. Waar liggen de kansen?