online tuesday 10 november: Digital Branding

Facebooktwitterlinkedin

Na een zeer succesvolle kick-off afgelopen maand is het volgende week dinsdag al weer tijd voor de tweede online tuesday.  Het onderwerp van deze maand is Digital Branding. Na 13 oktober is er een evaluatie verstuurd naar de bezoekers waarin gevraagd werd naar onderwerpen die voor hun interessant zijn. Daar was Digital Branding bij velen één van. Jeroen de Bakker is aangetrokken als expert speaker. Hij zal de ins & outs van Digital Branding bespreken. Vervolgens zal een case gepresenteerd worden door Michiel Sala van Little Chicken. En…naar aanleiding de 100 mensen die vorige maand voor dichte deur kwamen te staan, is er dit keer ruimte voor maar liefst 280 personen in het Felix Meritis in Amsterdam! Indien je op de hoogte wil blijven omtrent online tuesday, schrijf je dan in voor de online tuesday nieuwsbrief.

Kick-off 13 oktober

Na een zeer succesvolle kick off afgelopen maand met een bezoekersaantal van 300 en een capaciteit van slechts 200 personen, hebben we deze maand de grootste zaal van het Felix Meritis te Amsterdam tot onze beschikking. Daarnaast hebben we er voor gekozen om mensen de mogelijkheid te geven te RSVP’en via meetup. Ze worden dan op een gastenlijst geplaatst en dienen voor 19:15 aanwezig te zijn. Na 19:15 gaat de gastenlijst terug en mag iedereen, mits er nog plek is, naar binnen. Ook als ze zich niet hebben ingeschreven. Om 19:30 gaan we van start met het programma.

Digital Branding

En het onderwerp? Inmiddels is digitale communicatie niet meer weg te denken uit ons systeem. Klantenservices, sociale netwerken, internetbanieren, noem maar op. Maar toch zien we dat merken nog steeds niet optimaal gebruik maken van digitale merkcommunicatie. Een ‘digital brand’ is een merk dat in staat is om de centrale merkgedachte te vertalen naar een ‘digitale strategie’ waarmee een dialoog aan gegaan wordt, relaties ge- en uitgebouwd worden met klanten in hun ‘eigen’ digitale omgeving. Is jouw merk een digital brand?

Jeroen de Bakker zal ons als expert speaker meenemen in de wereld van digital branding met zijn presentatie: ‘ Even geen clicks, views & conversieratio’s…’

De afgelopen jaren hebben de meeste Nederlandse merken bescheiden stappen gezet ten aanzien van het gebruik van games als communicatiemiddel. Games zijn als mediavorm een uniek gegeven. Een game wordt tenslotte niet gelezen, bekeken of gehoord maar gespeeld. Het is zelfs zo dat interactie alleen ook niet gelijk is aan spelen, een online bezoeker is namelijk ook niet hetzelfde als een speler.

Wat te doen met deze unieke mediavorm. Iedereen voelt aan dat er enorme kansen liggen. Aan de hand van eigen cases zoals Pritt knutselwereld maar ook op basis van succesvolle buitenlandse voorbeelden zal Michiel Sala  zijn visie uiteenzetten over het effectief gebruik van games in campagnes.