Traffic4u wint Search Engine Marketing Award 2008

Facebooktwitterlinkedin

Traffic4u heeft met de UPC.nl-case voor de tweede keer de Search Engine Marketing Award gewonnen.
speltinhooibergDonderdag 31 januari 2008 vond het jaarlijkse Search Engine Marketing Congres plaats in Mediaplaza in Utrecht. Doorslaggevend was de integratie van zoekmachine marketing in de totale marketing mix. Traffic4u heeft daarmee wederom aangetoond dat zoekmachine marketing een vast onderdeel is geworden van de hedendaagse online marketing.

De winnende case

De UPC.nl-case is gebaseerd op de samenwerking tussen UPC Nederland en Traffic4u met als doel de zoekmachine campagnes van UPC NL verder te professionaliseren en de volgende stap te zetten op het gebied van zoekmachine marketing. Daarbij ligt de nadruk op zowel maximalisatie van het bereik van het merk UPC als maximalisatie van het aantal transacties via internet. Volgens de jury hebben Traffic4u en UPC Nederland search weten te integreren in de totale marketing mix en daarmee laten zien in welke richting search zich beweegt.

Resultaten voor UPC

De aanpak van Traffic4u heeft er voor gezorgd dat de kosten daalden met 80% en het sales volume met 600% is gestegen. UPC NL is erg tevreden met de behaalde resultaten, aldus directeur Cross Media Sales & Marketing Rudolph Regter: ‘Dankzij de intensieve samenwerking tussen UPC NL en Traffic4u en een rechttoe-rechtaan aanpak van zoekmachine marketing is UPC NL ook nieuwe wegen gaan bewandelen. We maken nu onder meer gebruik van video marketing, persona’s en feedback vanuit zoektermen naar de UPC organisatie.’

Persona’s, online reputation management en search insides

Traffic4u heeft gebruik gemaakt van koppelingen o.a. tussen persona’s (een methode om op basis van het profiel van de bezoeker een bepaalde advertentie te tonen), zoekwoorden, landingpages en conversies. Door inzicht te verkrijgen in de relaties tussen deze zaken en de advertentiecampagne daarop aan te passen kon het conversiepercentage verhoogd worden.

Als onderdeel van online reputation management heeft Traffic4u het webcareteam van UPC NL geadviseerd op het gebied van Organic Search. Daarnaast is er een AdWords campagne gestart gericht op ‘negatieve’ zoekwoorden.

De data uit de diverse zoekmachine marketing campagnes, search insides, is mede bepalend geweest voor andere multimediale uitingen van UPC NL. Zo zijn er op basis van deze data diverse gerichte aanpassingen geweest op de website en is de UPC chatbot gevuld.

Zoekmachine marketing anno 2008

Met deze case laat Traffic4u zien hoe zoekmachine marketing anno 2008 breed ingezet kan worden. Search Advertising is wat bestedingen betreft het belangrijkste online kanaal geworden en campagnes worden volledig aangestuurd op basis van rendement. De data uit zoekmachines kan, zoals de UPC.nl-case aantoont, heel goed sturend of adviserend gebruikt worden bij de ontwikkeling en inzet van andere vormen van marketingcommunicatie.