Verslag vanaf de Search Engine Stategies Londen 2010

Facebooktwitterlinkedin

Vandaag is de aftrap van de Search Enige Strategies (SES) in Londen. Het programma zit weer bomvol interessante sprekers en sessies. Opvallend is verder dat alle drie de keynote speakers (Avinash Kaushik, Bryan Eisenberg en Jim Sterne) uit de web analytics en conversie optimalisatie hoek komen. Maar daarnaast zijn er natuurlijk ook een hoop sesies over SEO, Paid Search, Link Building, Social Media en tal van andere onderwerpen.

Uiteraard is Traffic4u weer van de partij en zullen we weer verslag doen. Dit keer zijn Carolien Fijt en Krijn Woltjer naar Londen afgereisd. Krijn (Search Advertising Consultant) en Carolien (Copywriter, keyword analyst en Communicatiemedewerker ) doen de aankomende dagen verslag vanaf de SES op Marketingfacts.

Wil je weten wanneer hun verslagen online staan houdt dan deze post in de gaten, we zullen hieronder verwijzen naar de nieuwe posts. Verder kun je natuurlijk ook de rubriek zoekmachine marketing op Marketingfacts in de gaten houden of traffic4u volgen op twitter.

Dag 1: Resultaten, attributie, real time search en segmentatie

In het prachtige Londen, waar de regen met bakken uit de hemel kwam, vond gisteren de eerste dag van de Search Engine Strategies 2010 plaats. De SES werd geopend met een keynote door Analytics goeroe Avinash “I’m kind of a big deal” Kaushik. Door Mike Grehan aangekondigd als “A true force of nature” begon hij zijn verhaal over Smarter Search en Analytics. Aan de hand van vier punten beschreef hij hoe volgens hem het web werkt en waar het allemaal om draait.
Lees verder over resultaten, attributie, real time search en segmentatie op Marketingfacts.

Dag 2: De geheimen van converterende websites, Social Media en meer..

De tweede dag van de SES begint in ieder geval droog. In tegenstelling tot gisteren kwamen we niet doorweekt aan bij het Business Design Center in Londen. We starten deze dag met een Keynote van Bryan Eisenberg, medeauteur van Wall Street Journal en auteur van Waiting for Your Cat to Bark, Call to Action and Always Be Testing.

Eisenberg weet er een interessante en vermakelijke sessie van te maken door het zakelijke aspect te vermengen met een vleugje humor. Aan de hand van de slogan “Your Website Sucks” kwam hij met 21 geheimen van top converterende websites.
Lees verder over De geheimen van converterende websites, Social Media en meer.. op Marketingfacts.

Dag 3: Hoe creëer je fantastische content? Tips & tricks!

Last, but certainly not least. Dat gold vorige week woensdag tijdens de SES in London voor de laatste officiële sessie van de dag: “Developing Great Content”. Jonathan Allen, Heather Lloyd-Martin, Greg Jarboe en Amanda Davie gaven vier interessante presentaties over het creëren van goede content. Moraal van het verhaal: The best SEO is good content (met dank aan Seth Godin). Lees de samenvatting over hoe je fantastische content creëert op Marketingfacts.

Dag 3: Social Media Metrics: Keynote Jim Sterne

Op de laatste dag van de SES in Londen vond de keynote ochtendsessie Social Media Metrics van Jim Sterne plaats. Sterne, ook wel bekend als de Godfather van Online Marketing en tevens grondlegger van Web Analytics, wist er een interessante sessie van te maken. Hoewel zijn verhaal niet echt vernieuwend was, wist Jim Sterne de luisteraars in de zaal toch te boeien.Hij begon zijn verslag, nadat hij uiteraard eerst even zijn verschillende functies en boeken kenbaar maakte, met “Marketing & Data”.
Lees verder over Social Media Metrics op Marketingfacts.