Eerste Google Analytics User Conference in Nederland op 21 april 2010

Facebooktwitterlinkedin

De eerste Nederlandse Google Analytics User Conference is een feit. Op 21 april 2010 wordt in de Meervaart in Amsterdam in één dag alles over Google Analytics behandeld. In 12 seminars en workshops komen de basis tips en trics tot en met de meest geavanceerde mogelijkheden aan bod. De seminars en workshops worden verzorgd door de 6 Nederlandse bureau’s die zich Google Analytics Authorised Consultant (GAAC) mogen noemen.

Tevens zijn er twee interessante internationale namen gestrikt die de keynotes van de dag komen verzorgen, namelijk: Brian Clifton, het hoofd Web Analytics van Google EMEA (ook bekend van het boek en gelijknamige blog: Advanced Web Metrics with Google Analytics) en vanuit de VS wordt Phil Mui ingevlogen, de Senior Product Manager van Google Analytics.

Traffic4u is als één van de 6 GAAC’s aanwezig op dit event en verzorgt twee seminars. Een korte overview van deze sessies:

De functionele inrichting Google Analytics & Externe Tools (André Scholten)
Hoe richt je na het plaatsen van de Google Analytics meetscripts je account optimaal in. Hierbij zal je meer data voorhanden krijgen en  effectiever aan de slag kunnen. Daarnaast laat André een aantal tools zien die het dagelijkse werken met Google Analytics een stuk handiger maken. En daarnaast ook nog een aantal tools die eenvoudig naast Google Analytics ingezet kunnen worden. Praktisch en hands-on. 

Duizenden bezoekers, duizenden eisen en wensen. Hoe zorg ik dat ik ze allemaal laat converteren? (Janco Klijnstra)
Je conversie optimalisatie strategie kan je helpen alle soorten bezoekers uit verschillende bronnen beter te bedienen en meer inzicht te krijgen in hun gedrag. Daarbij biedt het je de mogelijkheid om de organisatie op een leuke manier bewust te maken van nut en noodzaak van website verbetering. In de seminar zul je zien hoe verschillend gebruikers reageren op je uitingen, waarom ze dat doen en hoe je hier op kan inspringen met als doel de conversie te verhogen. Dit alles wordt gedaan aan de hand van praktische voorbeelden van het gebruik van Google Analytics, Google Website Optimizer en kwalitatieve onderzoekstools,

Meld je aan voor 7 april en profiteer van de vroegboek korting
Registreren voor het evenement kan via de Google Analytics User Conference website. Vroege vogels kunnen nog tot 7 april profiteren van de vroegboek korting van 150 euro. Daarnaast kunnen er ook gratis kaarten gewonnen worden, Webanalisten.nl verloot namelijk 2 kaarten via hun blog.