User Testing

Niets is zo verhelderend als het observeren van een gebruiker die probeert een taak uit te voeren op je website. Door regelmatig User Testen zie je in de praktijk hoe gebruikers de website ervaren, waar ze afhaken én waarom ze afhaken. In webstatistieken zie je bijvoorbeeld dat mensen uitstappen in een bepaalde stap van het bestelproces, maar door User Testen kan je achterhalen dat het komt doordat stap daarvoor juist niet aan de verwachtingen voldeed en dat de gebruiker enkel doorklikte om te zien of de stap daarna de verwachtingen wel ging waar maken. Een gebruikersonderzoek kan gedaan worden op zowel destkop, tablet en mobiel.

Observeren

Bij onze User Tests zijn opdrachtgevers vaak ook aanwezig in de observatieruimte. Door live te zien dat gebruikers vast lopen bij op het oog simpel lijkende taken (wordt er voor gezorgd dat) het website optimalisatie proces echt in gang wordt gebracht door direct over mogelijke oplossingen te brainstormen en in te plannen. User Testing User testing is daarom één van de beste investeringen die je in je website kunt doen.

Deelnemers

Afhankelijk van de vraag van jullie situatie wordt de opzet van de User Test ingevuld. Deelnemers kunnen door Traffic4u geworven worden op basis van de demografische wensen van de klant. Per deelnemer wordt er een uur besteed. Veelal doen er 6 á 8 deelnemers mee aan een onderzoek. Uit studies is gebleken dat je met dit aantal de perfecte verhouding hebt tot maximale inzichten ten opzichte van een lage investering.